Yugen zet merken en
organisaties in beweging.

Wij helpen bedrijven en organisaties hun maatschappelijke positie te claimen én waar te maken. 
Voor meer betekenis. Meer impact. Positieve veranderkracht. Intern en extern. 
Dit doen wij met onze eigen krachtige Binnen = Buiten aanpak.

Van strategie naar zichtbare impact.

Bij ons begint alles met die ene vraag:
Hoe gaat jouw merk of organisatie de wereld groener, gezonder, gelukkiger maken?

Wat wordt je toekomstproef strategie en richtinggevende verhaal passend bij je ambities en de beweging die je wilt maken?
Welke relevante rol pak je in de maatschappij?
Wat beteken en beloof je voor mensen, natuur en onze omgeving?
Hoe veranker je dit in de organisatie? En hoe wordt het concreet zichtbaar? Meetbaar. Waar.

Onze Binnen = Buiten aanpak.

Geen gemooipraat naar de buitenwereld, maar een aanpak die zorgt voor
eerlijke verandering van binnenuit. En doorwerkt tot ver buiten de kantoormuren.
We realiseren dit met een unieke combinatie van onze drie kennisdomeinen, perspectieven en fases:

Zaaien: energie-opwekkende maatschappelijke merkstrategie.

Onze doorgewinterde strategen ontwikkelen een sturende, slimme, creatieve en betekenisvolle merkstrategie die complexiteit versimpelt, inspireert en beklijft. Brandstof om de wereld mooier te maken.
Intern & extern.

Verwacht:
Een kraakheldere WHY-HOW-WHAT vanuit een sterk emotioneel inzicht verkregen met ons eigen merkmodel.
Een positionerende betekenisvolle merkbelofte en merkverhaal. Helder, raak en energiek zodat het de hele organisatie richting geeft en in beweging zet. 

Geen rapporten voor in laatjes en hemelbestormende hoog-over-verhalen die niet landen. Wel vlijmscherpe inzichten die de juiste snaren raken.

Zo komt de verandering op gang. Recht vanuit het merkhart.
Dé kracht en basis voor positieve verandering.
Meer betekenis. Groei. Meer impact.

Planten: een zuurstofrijke organisatiecultuur.

Onze cultuur-experts zetten de verandering van binnenuit in beweging.
Met onze Organisatiecultuur Kickstart Modules steken ze de hele werkvloer aan met de kakelverse Yugen-strategie.

Van de klantenserviceverleners tot de sales-tijgers.
Van de productmanagers tot de boekhouders.
Alle neuzen dezelfde kant uit. Want echte impact maak je pas als de hele organisatie meebeweegt. Zo ontstaat een klimaat dat groei bevordert.

Onze Organisatiecultuur Kickstart Modules zijn lekker concreet en daadkrachtig. Maatwerk om bedrijven en organisaties in beweging te krijgen. Klein of groot maakt dus niet uit.

Oogsten: zichtbare impact

Oogsten doe je met onze impact-makers.
Onze impact-makers zijn echte doeners. Ze helpen je naar die stip aan de horizon. En rusten niet voordat resultaten voor merk, mensen, natuur en maatschappij zichtbaar zijn. Want merken die niets anders oogsten dan winst, plegen roofbouw op de wereld.

Yugen-merken en organisaties geven ook veel terug.
Maken hun idealen concreet. Meetbaar. Waar.
Zo maken bedrijven en organisaties de wereld daadwerkelijk een beetje groener, gezonder en gelukkiger.

Benieuwd wat onze krachtige Binnen = Buiten aanpak voor
jouw merk of organisatie kan betekenen?
We vertellen je graag meer.

Madelon Engelen

Oprichter Firma Twist & impactstrateeg

Oprichter Firma Twist. Impactmaker en strateeg met bakken kennis en ervaring van meer dan 18 jaar. Een echte Power house. Doener. Aanpakker. Bam Bam Bam daar houdt Madelon van.
En Doen is haar geheime wapen om idealen waar te maken.  

Je kent haar van: Hera Voetbalclub, Bestuurslid stichting Agape, FNO, Ymere, Goldscheding Foundation, Gemeente Rotterdam, ActionAid, Samenwerkende gezondheidsfondsen, Instituut GAK  en de Boekenreeks Rebelse Meisjes.
Wordt blij van haar pottenbakken, koken en sparren. Zowel met bokshandschoenen aan als aan tafel met CEO’s. Want ze weet dat zichtbare impact maken niet eenvoudig is. Daar komt haar enorme ontrafeltalent van pas.

Christine Swart

Oprichter Firma Twist & impactstrateeg

Oprichter Firma Twist. Een daadkrachtige, doortastende impactmaker en strateeg met meer dan 18 jaar vonkende veranderkracht ervaring. Ze leidde Women Inc. Hielp Hera oprichten, de eerste Nederlandse profvoetbalclub voor vrouwen. Wordt blij van onbevangen vragen, oppermacht in veranderkracht omzetten en CEO’s uit hun gevangenis bevrijden. Idealen in daden omzetten is haar motto. Meer doen.

Dit deed ze voor, FNO, Ymere, Goldscheding Foundation, Gemeente Rotterdam, ActionAid, Samenwerkende gezondheidsfondsen, Instituut GAK  en ook met de Boekenreeks Rebelse Meisjes. Christine was 4 jaar lang jurylid bij de Effies in de categorie maatschappelijke impact. Verder is Christine goed bezig als Bestuurslid SIRE, Voorzitter stichting Agape, Raad van toezicht Up! en bestuurslid theater de Omval.

Derk van der Pol

Organisatiecultuur & verandering consultant

Adviseur én organisatiejournalist met verbindende verhalendrift. 
En ook nog: organisatie-podcast-maker.

Daadkrachtig, goudeerlijk, energiek. Met ruim 8 jaar ervaring bij Kessels & Smit en een sterk geloof in positieve beweging op gang brengen van binnenuit. Dit deed Derk onder andere voor: hogescholen, diverse ziekenhuizen, Johnson & Johnson, woningcorporaties, instellingen voor specialistische zorg, de Nederlandse Spoorwegen (NS), diverse gemeenten en de rijksoverheid. En niet onbelangrijk: Derk bakt het beste zuurdesembrood van Nijmegen.

Annemarie Bleeker

Organisatiecultuur & verandering consultant

Onze doorgewinterde organisatiecultuur kenner met enorme veranderkracht en meer dan 20 jaar ervaring. Ze coacht leiders. Start start-ups. Verbindt teams. Wordt blij van complexe zaken simpel maken, luisteren naar wat er écht gezegd wordt en on-alledaagse oplossingen met grote impact. Wil zoals ze het zelf zegt: “graag merken versterken die niet alleen krachtig, maar ook diep verankerd zijn in maatschappelijk bewustzijn en de organisatiecultuur.” Annemarie is ook Partner bij Kessels & Smit Development Centers. En auteur van Ik team, wij teamen. Dat genomineerd werd voor Management boek van het jaar 2024.

Werkte voor: KLM, Ahold, Shell, universiteiten, diverse (academische) ziekenhuizen, instellingen voor specialistische zorg en de rijksoverheid (o.a. buitenlandse zaken).
Is apetrots op de natuurbox die ze met haar dochter uitbrengt om kinderen en ouders weer meer te verbinden met de natuur om de hoek. En op de rest van haar gezin natuurlijk.

Trudelies van der Poel

Brandconsultant

Merkstrateeg met meer dan 25 jaar ervaring.
Belachelijk goede én fijne merkdenker, positioneringsmens annex communicatiedier.
Ze leest organisaties. Legt hun DNA bloot. Weet in elk merk het warm kloppende hart te vinden. Won maar liefst 70 nationale en internationale prijzen. Waaronder 6 blinkende Effies. Houdt van pitchen en wint ze vaak. Schrijft over merkstrategie in vakbladen. Werkte voor merken als: Rabobank, KNVB, KWF, Vattenvall, Overheid, ANWB, LINDA, Nationale Opera & Ballet.

Wordt even blij van zonsopgangen als zonsondergangen, haar dochter en vriend waarmee ze samen 9 jaar avonturen beleefde in Singapore.  

Marc Oosterhout

Yugen ambassadeur

Brandconsultant met meer dan 25 jaar ervaring. Messcherpe advocaat van de duivel. Snelle, creatieve geest. Was één van de oprichters van reclamebureau N=5, dat hij 20 jaar succesvol leidde. Vanaf 2021 zelfstandig.

Schreef meerdere reclame-klassiekers: Power-Brands (samen met Mirte), de Kunst van het Kiezen (over politieke marketing) en Soul-Brands rolt bijna van de pers. Werkte voor merken als KPN, Schiphol, NS, ABN AMRO, PvdA, Albert Heijn en PwC, Natuurmonumenten.

Marc is voorzitter van SIRE en van het crowdfunding platform Voordekunst. En bestuurslid van Natuurmonumenten. Marc verschijnt regelmatig in de media als expert in branding, marketing en communicatie. Wordt blij van avontuur, vrijheid en boeken schrijven.  

Mirte Stut

Founder & brandconsultant

Merkstrateeg met meer dan 18 jaar ervaring.  
Scherpe denker. Open blik. Verfrissend. Enorme bak aan enthousiasme. Grote dosis creativiteit.  Spot-on merkstrategie.

Ontwikkelde richtinggevende merkstrategieën voor oa Monuta, Transavia, Dille & Kamille, Welkoop, Growers United, Paleis Het Loo, Stichting Dica, Gamma.
Kreeg jeuk. Want wil de wereld mooier achterlaten. Dus richtte ze Yugen op. Vanuit geloof dat iedereen verschil kan maken. Door te doen. Ook bedrijven, organisaties, instellingen en overheden. Daar wil ze die positieve veranderkracht aanwakkeren.
Verzamelde een coalitie van gelijkgestemde vakgenoten. The best-of-the-best om Yugen merken mee te bouwen. En zo samen de wereld een beetje groener, gezonder en gelukkiger te maken.

Schreef Power Brands met Marc Oosterhout en verschillende kinderboeken.
Woont na Amsterdam, Afrika nu samen met 1 man, 3 kids, 4 koeien en 3 bijenvolken in de verbouwde appelboerderij.