Kick-start sessie Maatschappelijk Positioneren.

Ontdek in 3 uur de 5 geheimen van futureproof succes voor jouw organisatie.

Tijdens deze sessie zet je samen de eerste stap naar een merkstrategie die impact maakt. Geen gemooipraat voor de buitenwereld, maar een aanpak die werkt. Van binnenuit. Voor jouw organisatie én wereld.

Waarom deze sessie?

Wat als jouw merk en organisatie het verschil maken?
Want winst én de wereld mooier maken, dát doen de winnaars van morgen. 
Winnaars claimen een relevante maatschappelijke rol en voegen échte positieve waarde toe.
Beloven niet alleen, maar doen.
Hoe maakt jouw merk de wereld groener, gezonder, gelukkiger?

Wat kun je verwachten?

Praktische info

Duur: 3 uur
Kosten: €2.450,- excl. BTW en reiskosten.
Purposeful innovatieve startup of organisatie, maar beperkt budget? Laat weten, we denken graag mee!
Locatie: Bij jullie op locatie of een inspirerende plek naar keuze.

Neem contact op met Mirte om jouw sessie te plannen.

Door wie?

Mirte Stut & Marlies Tousain: een krachtig duo voor betekenisvolle merkstrategie
Mirte en Marlies delen een krachtige visie: merken kunnen en moeten bijdragen aan positieve verandering. Met een brede en complementaire achtergrond begeleiden ze organisaties om duurzame impact te realiseren. Wat hen kenmerkt is hun open blik, creatieve aanpak en ruime ervaring, gecombineerd met de overtuiging dat iedereen – en elke organisatie – verschil kan maken.


Mirte: verschil maken door te doen

Mirte is de oprichter van Yugen, ontstaan vanuit het geloof dat iedereen verschil kan maken. Door te doen. Ook bedrijven, organisaties, instellingen en overheden. Daar wil Mirte die positieve veranderkracht aanwakkeren. Organisaties helpen hun maatschappelijke rol te claimen en deze waarmaken voor meer impact. En zo samen de wereld een beetje groener, gezonder en gelukkiger maken.

Met 18 jaar ervaring als merkstrateeg heeft Mirte bewezen impactvolle strategieën ontwikkeld voor prominente organisaties zoals Monuta, Transavia, Paleis Het Loo, Growers United, Welkoop en Dille & Kamille. Daarnaast is Mirte co-auteur van het marketingboek Power Brands. Waarin de zeven onwrikbare principes van merkdenken worden belicht.

Marlies: strategie met betekenis
Marlies sluit met haar motto “Brands that matter. Do better” naadloos aan bij deze visie. Vanuit haar ervaring in verschillende commerciële (directie)rollen bij Unilever, Heineken en Red Bull brengt ze een scherp strategisch inzicht en internationale ervaring mee. Als oprichter van Impact companions begeleidt ze organisaties, klein en groot, naar een stevige impact strategie en het bijpassende verhaal. Niet alleen de belofte. Maar ook de beweging. Haar kracht ligt in het begeleiden van organisaties naar betekenisvolle groei, altijd met een blik op duurzaamheid en maatschappelijke impact.

Samen voor positieve impact
Mirte en Marlies combineren hun expertise en gedeelde waarden om organisaties te begeleiden op weg naar duurzame groei. Door te laten zien hoe merken een positieve bijdrage kunnen leveren, inspireren ze bedrijven om écht het verschil te maken.

Mirte Stut
Marlies Tousain

Positieve veranderkracht
start nu.

Madelon Engelen

Oprichter Firma Twist & impactstrateeg

Oprichter Firma Twist. Impactmaker en strateeg met bakken kennis en ervaring van meer dan 18 jaar. Een echte Power house. Doener. Aanpakker. Bam Bam Bam daar houdt Madelon van.
En Doen is haar geheime wapen om idealen waar te maken.  

Je kent haar van: Hera Voetbalclub, Bestuurslid stichting Agape, FNO, Ymere, Goldscheding Foundation, Gemeente Rotterdam, ActionAid, Samenwerkende gezondheidsfondsen, Instituut GAK  en de Boekenreeks Rebelse Meisjes.
Wordt blij van haar pottenbakken, koken en sparren. Zowel met bokshandschoenen aan als aan tafel met CEO’s. Want ze weet dat zichtbare impact maken niet eenvoudig is. Daar komt haar enorme ontrafeltalent van pas.

Christine Swart

Oprichter Firma Twist & impactstrateeg

Oprichter Firma Twist. Een daadkrachtige, doortastende impactmaker en strateeg met meer dan 18 jaar vonkende veranderkracht ervaring. Ze leidde Women Inc. Hielp Hera oprichten, de eerste Nederlandse profvoetbalclub voor vrouwen. Wordt blij van onbevangen vragen, oppermacht in veranderkracht omzetten en CEO’s uit hun gevangenis bevrijden. Idealen in daden omzetten is haar motto. Meer doen.

Dit deed ze voor, FNO, Ymere, Goldscheding Foundation, Gemeente Rotterdam, ActionAid, Samenwerkende gezondheidsfondsen, Instituut GAK  en ook met de Boekenreeks Rebelse Meisjes. Christine was 4 jaar lang jurylid bij de Effies in de categorie maatschappelijke impact. Verder is Christine goed bezig als Bestuurslid SIRE, Voorzitter stichting Agape, Raad van toezicht Up! en bestuurslid theater de Omval.

Derk van der Pol

Organisatiecultuur & verandering consultant

Adviseur én organisatiejournalist met verbindende verhalendrift. 
En ook nog: organisatie-podcast-maker.

Daadkrachtig, goudeerlijk, energiek. Met ruim 8 jaar ervaring bij Kessels & Smit en een sterk geloof in positieve beweging op gang brengen van binnenuit. Dit deed Derk onder andere voor: hogescholen, diverse ziekenhuizen, Johnson & Johnson, woningcorporaties, instellingen voor specialistische zorg, de Nederlandse Spoorwegen (NS), diverse gemeenten en de rijksoverheid. En niet onbelangrijk: Derk bakt het beste zuurdesembrood van Nijmegen.

Annemarie Bleeker

Organisatiecultuur & verandering consultant

Onze doorgewinterde organisatiecultuur kenner met enorme veranderkracht en meer dan 20 jaar ervaring. Ze coacht leiders. Start start-ups. Verbindt teams. Wordt blij van complexe zaken simpel maken, luisteren naar wat er écht gezegd wordt en on-alledaagse oplossingen met grote impact. Wil zoals ze het zelf zegt: “graag merken versterken die niet alleen krachtig, maar ook diep verankerd zijn in maatschappelijk bewustzijn en de organisatiecultuur.” Annemarie is ook Partner bij Kessels & Smit Development Centers. En auteur van Ik team, wij teamen. Dat genomineerd werd voor Management boek van het jaar 2024.

Werkte voor: KLM, Ahold, Shell, universiteiten, diverse (academische) ziekenhuizen, instellingen voor specialistische zorg en de rijksoverheid (o.a. buitenlandse zaken).
Is apetrots op de natuurbox die ze met haar dochter uitbrengt om kinderen en ouders weer meer te verbinden met de natuur om de hoek. En op de rest van haar gezin natuurlijk.

Trudelies van der Poel

Brandconsultant

Merkstrateeg met meer dan 25 jaar ervaring.
Belachelijk goede én fijne merkdenker, positioneringsmens annex communicatiedier.
Ze leest organisaties. Legt hun DNA bloot. Weet in elk merk het warm kloppende hart te vinden. Won maar liefst 70 nationale en internationale prijzen. Waaronder 6 blinkende Effies. Houdt van pitchen en wint ze vaak. Schrijft over merkstrategie in vakbladen. Werkte voor merken als: Rabobank, KNVB, KWF, Vattenvall, Overheid, ANWB, LINDA, Nationale Opera & Ballet.

Wordt even blij van zonsopgangen als zonsondergangen, haar dochter en vriend waarmee ze samen 9 jaar avonturen beleefde in Singapore.  

Marc Oosterhout

Yugen ambassadeur

Brandconsultant met meer dan 25 jaar ervaring. Messcherpe advocaat van de duivel. Snelle, creatieve geest. Was één van de oprichters van reclamebureau N=5, dat hij 20 jaar succesvol leidde. Vanaf 2021 zelfstandig.

Schreef meerdere reclame-klassiekers: Power-Brands (samen met Mirte), de Kunst van het Kiezen (over politieke marketing) en Soul-Brands rolt bijna van de pers. Werkte voor merken als KPN, Schiphol, NS, ABN AMRO, PvdA, Albert Heijn en PwC, Natuurmonumenten.

Marc is voorzitter van SIRE en van het crowdfunding platform Voordekunst. En bestuurslid van Natuurmonumenten. Marc verschijnt regelmatig in de media als expert in branding, marketing en communicatie. Wordt blij van avontuur, vrijheid en boeken schrijven.  

Mirte Stut

Founder & brandconsultant

Merkstrateeg met meer dan 18 jaar ervaring.  
Scherpe denker. Open blik. Verfrissend. Enorme bak aan enthousiasme. Grote dosis creativiteit.  Spot-on merkstrategie.

Ontwikkelde richtinggevende merkstrategieën voor oa Monuta, Transavia, Dille & Kamille, Welkoop, Growers United, Paleis Het Loo, Stichting Dica, Gamma.
Kreeg jeuk. Want wil de wereld mooier achterlaten. Dus richtte ze Yugen op. Vanuit geloof dat iedereen verschil kan maken. Door te doen. Ook bedrijven, organisaties, instellingen en overheden. Daar wil ze die positieve veranderkracht aanwakkeren.
Verzamelde een coalitie van gelijkgestemde vakgenoten. The best-of-the-best om Yugen merken mee te bouwen. En zo samen de wereld een beetje groener, gezonder en gelukkiger te maken.

Schreef Power Brands met Marc Oosterhout en verschillende kinderboeken.
Woont na Amsterdam, Afrika nu samen met 1 man, 3 kids, 4 koeien en 3 bijenvolken in de verbouwde appelboerderij.