Bedrijven en organisaties
die groeien en winst maken
door de wereld mooier te maken,
hebben de toekomst.

Bedrijven en organisaties zijn een belangrijke veranderkracht voor nu en morgen. Met enorme potentiële positieve impact op grote maatschappelijke issues van deze tijd.

De wereld van vandaag en morgen vraagt om bedrijven en organisaties die groeien en winst maken door de wereld mooier te maken. Die ook veel teruggeven en doen. Échte positieve betekenis en waarde toevoegen voor mensen, natuur en de wereld om ons heen. Beloftes concreet én waar maken.

Futureproof merken en organisaties zitten vol levenslust, veranderkracht en schone energie.
Brandstof om de wereld mooier te maken.
Groener, gezonder, gelukkiger.

Yugen brengt zuurstof.
Radicaal optimistisch. Extreem positief.

We zaaien merkstrategie, planten organisatiecultuur en oogsten impact.
Niet met opgeheven vingertje maar met uitgestoken hand.
Geen gemooipraat voor de buitenwereld. Wel eerlijke verandering van binnenuit.
Wat kunnen we doen? En wat gaan we laten?

Welke rol pak jij in de maatschappij?
Wat wordt jullie stip aan de horizon?
Samen maken we die salto.
Hopla.

Je zag het niet aankomen.
Dat je merk of organisatie straks ook regenwouden, oceanen en gewone burgers spekt.
Dat je winst maakt.
Op z’n puurst.

Yugen. Positieve veranderkracht
voor merken en organisaties.

Yugen.

Positieve veranderkracht
voor merken en organisaties.

Ook merken en organisaties verlangen naar Yugen.

Yugen (幽玄) is Japans.
De betekenis komt in de buurt van: verbondenheid met de wereld om je heen en je één voelen met de natuur.
Yugen is onze bron van inspiratie. Elk mens verlangt ernaar. Veel merken en organisaties missen het.
Vandaar onze naam. En dat wij Yugen-merken en organisaties bouwen. Optimistisch en toekomstbestendig.
Merken en organisaties die zich verbonden voelen met de wereld en daarom positieve betekenis en waarde willen toevoegen.
Beloftes concreet maken. Waar. En zo ook de wereld daadwerkelijk een beetje groener, gezonder en gelukkiger.

Madelon Engelen

Oprichter Firma Twist & impactstrateeg

Oprichter Firma Twist. Impactmaker en strateeg met bakken kennis en ervaring van meer dan 18 jaar. Een echte Power house. Doener. Aanpakker. Bam Bam Bam daar houdt Madelon van.
En Doen is haar geheime wapen om idealen waar te maken.  

Je kent haar van: Hera Voetbalclub, Bestuurslid stichting Agape, FNO, Ymere, Goldscheding Foundation, Gemeente Rotterdam, ActionAid, Samenwerkende gezondheidsfondsen, Instituut GAK  en de Boekenreeks Rebelse Meisjes.
Wordt blij van haar pottenbakken, koken en sparren. Zowel met bokshandschoenen aan als aan tafel met CEO’s. Want ze weet dat zichtbare impact maken niet eenvoudig is. Daar komt haar enorme ontrafeltalent van pas.

Christine Swart

Oprichter Firma Twist & impactstrateeg

Oprichter Firma Twist. Een daadkrachtige, doortastende impactmaker en strateeg met meer dan 18 jaar vonkende veranderkracht ervaring. Ze leidde Women Inc. Hielp Hera oprichten, de eerste Nederlandse profvoetbalclub voor vrouwen. Wordt blij van onbevangen vragen, oppermacht in veranderkracht omzetten en CEO’s uit hun gevangenis bevrijden. Idealen in daden omzetten is haar motto. Meer doen.

Dit deed ze voor, FNO, Ymere, Goldscheding Foundation, Gemeente Rotterdam, ActionAid, Samenwerkende gezondheidsfondsen, Instituut GAK  en ook met de Boekenreeks Rebelse Meisjes. Christine was 4 jaar lang jurylid bij de Effies in de categorie maatschappelijke impact. Verder is Christine goed bezig als Bestuurslid SIRE, Voorzitter stichting Agape, Raad van toezicht Up! en bestuurslid theater de Omval.

Derk van der Pol

Organisatiecultuur & verandering consultant

Adviseur én organisatiejournalist met verbindende verhalendrift. 
En ook nog: organisatie-podcast-maker.

Daadkrachtig, goudeerlijk, energiek. Met ruim 8 jaar ervaring bij Kessels & Smit en een sterk geloof in positieve beweging op gang brengen van binnenuit. Dit deed Derk onder andere voor: hogescholen, diverse ziekenhuizen, Johnson & Johnson, woningcorporaties, instellingen voor specialistische zorg, de Nederlandse Spoorwegen (NS), diverse gemeenten en de rijksoverheid. En niet onbelangrijk: Derk bakt het beste zuurdesembrood van Nijmegen.

Annemarie Bleeker

Organisatiecultuur & verandering consultant

Onze doorgewinterde organisatiecultuur kenner met enorme veranderkracht en meer dan 20 jaar ervaring. Ze coacht leiders. Start start-ups. Verbindt teams. Wordt blij van complexe zaken simpel maken, luisteren naar wat er écht gezegd wordt en on-alledaagse oplossingen met grote impact. Wil zoals ze het zelf zegt: “graag merken versterken die niet alleen krachtig, maar ook diep verankerd zijn in maatschappelijk bewustzijn en de organisatiecultuur.” Annemarie is ook Partner bij Kessels & Smit Development Centers. En auteur van Ik team, wij teamen. Dat genomineerd werd voor Management boek van het jaar 2024.

Werkte voor: KLM, Ahold, Shell, universiteiten, diverse (academische) ziekenhuizen, instellingen voor specialistische zorg en de rijksoverheid (o.a. buitenlandse zaken).
Is apetrots op de natuurbox die ze met haar dochter uitbrengt om kinderen en ouders weer meer te verbinden met de natuur om de hoek. En op de rest van haar gezin natuurlijk.

Trudelies van der Poel

Brandconsultant

Merkstrateeg met meer dan 25 jaar ervaring.
Belachelijk goede én fijne merkdenker, positioneringsmens annex communicatiedier.
Ze leest organisaties. Legt hun DNA bloot. Weet in elk merk het warm kloppende hart te vinden. Won maar liefst 70 nationale en internationale prijzen. Waaronder 6 blinkende Effies. Houdt van pitchen en wint ze vaak. Schrijft over merkstrategie in vakbladen. Werkte voor merken als: Rabobank, KNVB, KWF, Vattenvall, Overheid, ANWB, LINDA, Nationale Opera & Ballet.

Wordt even blij van zonsopgangen als zonsondergangen, haar dochter en vriend waarmee ze samen 9 jaar avonturen beleefde in Singapore.  

Marc Oosterhout

Yugen ambassadeur

Brandconsultant met meer dan 25 jaar ervaring. Messcherpe advocaat van de duivel. Snelle, creatieve geest. Was één van de oprichters van reclamebureau N=5, dat hij 20 jaar succesvol leidde. Vanaf 2021 zelfstandig.

Schreef meerdere reclame-klassiekers: Power-Brands (samen met Mirte), de Kunst van het Kiezen (over politieke marketing) en Soul-Brands rolt bijna van de pers. Werkte voor merken als KPN, Schiphol, NS, ABN AMRO, PvdA, Albert Heijn en PwC, Natuurmonumenten.

Marc is voorzitter van SIRE en van het crowdfunding platform Voordekunst. En bestuurslid van Natuurmonumenten. Marc verschijnt regelmatig in de media als expert in branding, marketing en communicatie. Wordt blij van avontuur, vrijheid en boeken schrijven.  

Mirte Stut

Founder & brandconsultant

Merkstrateeg met meer dan 18 jaar ervaring.  
Scherpe denker. Open blik. Verfrissend. Enorme bak aan enthousiasme. Grote dosis creativiteit.  Spot-on merkstrategie.

Ontwikkelde richtinggevende merkstrategieën voor oa Monuta, Transavia, Dille & Kamille, Welkoop, Growers United, Paleis Het Loo, Stichting Dica, Gamma.
Kreeg jeuk. Want wil de wereld mooier achterlaten. Dus richtte ze Yugen op. Vanuit geloof dat iedereen verschil kan maken. Door te doen. Ook bedrijven, organisaties, instellingen en overheden. Daar wil ze die positieve veranderkracht aanwakkeren.
Verzamelde een coalitie van gelijkgestemde vakgenoten. The best-of-the-best om Yugen merken mee te bouwen. En zo samen de wereld een beetje groener, gezonder en gelukkiger te maken.

Schreef Power Brands met Marc Oosterhout en verschillende kinderboeken.
Woont na Amsterdam, Afrika nu samen met 1 man, 3 kids, 4 koeien en 3 bijenvolken in de verbouwde appelboerderij.